sobota, 26 listopada 2011

Pomiar dydaktyczny.


Pomiar dydaktyczny to osiągnięcia przez uczniów w zdobywaniu wiedzy szkolnej i sprawdzanie tej wiedzy poprzez analizę programu nauczania, mając na uwadze materiał szkolny.Analiza pozwala sprawdzić treść i wymagania stawiane uczniom podczas całego nauczania.Rezultatem analizy są oceny zdobywane przez ucznia za wypowiedzi ustne oraz pisemne.Pomiar dydaktyczny jest bardzo obiektywny.Stopnie, jakie zdobywa uczeń za swoją wiedzę, obserwacja ucznia przez wychowawców oraz pilność ucznia, z jaką się uczy, to podstawa oceny szkolnej i wartości ucznia.W Polskich szkołach zastosowano pomiar wielostopniowy, czyli na skali ocen.Model wielostopniowy pomiaru sprawdzającego obejmuje swoim zasięgiem treść konieczną z oceną dopuszczalną, treść podstawowa i tu jest ocena dostateczna, treść rozszerzającą z oceną dobrą, treść dopełniająca z oceną bardzo dobrą oraz treść wykraczająca z oceną celującą.Należy koniecznie przestrzegać dwóch zasad organizacji pomiaru dydaktycznego.To jest, powinno się oddzielić sprawdzanie wiedzy od osiągnięć szkolnych w kształceniu a wymiana wiadomości nauczyciel –uczeń to podstawa procesu dydaktycznego w nowym systemie technologicznym. Douczanie ucznia przez nauczyciela nie jest podstawą nauczania.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz